История

165

 

Киянин Іван Пилипович Беленко, звернувся в травні 1912 року в Губернське правління за дозволом на будівництво велосипедного треку і дерев’яного павільйону по вулиці Фундуклеївській, 58:

«Честь имею просить Губернское правление выдать мне разрешение на постройку велосипедного трека и при нем деревянного павильона в усадьбе № 58 по Фундуклеевской улице»

Дозвіл було отримано і від міського архітектора Олександра Кривошеєва і віце-губернатора. Резолюція проголошувала:

«…разрешено И. Ф. Биленку устроить по представленному проекту, в г. Киеве, в усадьбе под № 58, по Фундуклеевской улице велосипедный трек с деревянным навесом, но с тем:
1) чтобы были устроены 2 пожарные крана;
2) чтобы провода электрического освещения были в медных трубках…;
3) чтобы по устройству трека и павильона было бы заявлено строительному отделению»

vintage-dude1

Святкове відкриття Київського велотреку відбулося в 1913 році і було присвячене 300-річчю Дому Романових Був організований прокат та ремонт велосипедів, мотоциклів і автомобілів. При треку розташовувався літній театр «Полярна зірка» з оркестром.

У 1939 році був проведений перший ремонт. Проектне завдання мало зауваження:

«….а) ограду и вход на велотрек со стороны ул. Ленина считать необходимым решить капитально;
б) трибуны оставить на восточной стороне, как предложено проектом, учитывая наличие готового места на откосе и невозможность прирезки территории за счёт парка;
в) при дальнейшей разработке проекта особое внимание уделить проверке видимости на этих трибунах. Расположение приподнястей линии создает смены „места“ видимости, в особенности, на наиболее интересные места трека — виражи»

1256 киевский-велотрек фото старого киева 1995 год 1258 киевский-велотрек фото старого киева 1960 год

В 1978-80 рр. була проведена капітальна реконструкція об’єкта. Повністю змінили полотно треку – бетонне полотно було демонтували і замінили дерев’яним – 200 м ³ сибірської модрини. В результаті реконструкції максимальна швидкість збільшилася до 85 км / год, крім цього збільшили місткість трибун до 5 тисяч глядачів. У 1991 році була проведена заміна зношеного дерев’яного полотна на бетонне. У 1998 році один з найстаріших велотреків Європи був визнаний пам’ятником історії і архітектури і отримав охоронний номер 336.

15[6]

27 серпня 2007 Указом Міністерства Культури України № 983/0/16 київський велотрек був позбавлений статусу пам’ятки історії 20 березня 2009 велотрек був частково знесений і впритул до нього побудований житловий багатоповерховий будинок і паркінг.

«Я могу вас заверить, там снесут велотрек, построят подземный паркинг и сверху станет велотрек на место, и будет работать спортивная велосипедная школа. Никакого другого строительства, кроме восстановления велотрека, там не будет»

 

Конструкція треку

Довжина велосипедної доріжки – 286 м

Ширина на віражах – 8 м

Кут максимального нахилу – 38 °

Поперечний кут по прямій – 11 °

Довжина перехідної кривої – 21,5 м

Постійний радіус віражу – 21,7 м

Допустима швидкість – 73,58 км / год

Місткість трибун – 2000 глядачів